Mensen maken nog steeds het verschil
In relatief korte tijd heeft de ontwikkeling van digitale communicatie grote invloed gekregen op ons dagelijks leven. We sturen steeds minder brieven en kaarten; we mailen en app-en wel. We bestellen met zijn allen steeds meer producten online. Veel filialen van banken in onze dorpen en steden zijn grotendeels verdwenen. Want steeds meer contacten over bankzaken, verzekeringen, pensioenen en beleggingen gaan “via de computer” of “mobiel”.
Voordelen en nadelen
Als het gaat om financieel advies heeft de digitale ontwikkeling voor u en voor ons een aantal voordelen. Snelheid en verlaging van de kosten zijn twee belangrijke voordelen. Een mailtje om elkaar te informeren is snel verzonden. En een digitaal formulier maakt het verwerken van gegevens natuurlijk een stuk eenvoudiger, maar zoals altijd kleven er aan nieuwe ontwikkelingen ook nadelen. Er is veel minder persoonlijk contact. En ondanks alle informatie die wij uitwisselen via de digitale snelweg, missen we daardoor soms belangrijke ontwikkelingen. Bijvoorbeeld een verandering in uw persoonlijke situatie. Of een mogelijk nieuw aanbod voor een verzekering die interessant voor u kan zijn.
Persoonlijke aandacht
Wij vinden het belangrijk om regelmatig met u te bespreken of er veranderingen zijn in uw persoonlijke situatie. En of deze veranderingen invloed hebben op uw financiële situatie. Daarnaast willen we u goed informeren over verschillende financiële producten. En over de voor- en nadelen hiervan. Zodat wij samen een weloverwogen beslissing kunnen nemen.
Die persoonlijke aandacht vraagt soms wat extra tijd. De uiteindelijke beslissing welk product het beste past bij uw situatie, is en blijft gelukkig echt het werk van mensen. Mensen die elkaar kunnen vertrouwen. Vanzelfsprekend kunt u ons per mail bereiken en hebben wij een mooie website met nuttige informatie. Maar als u gewoon de telefoon pakt en ons nummer belt, krijgt u een mens aan de lijn. En niet het onpersoonlijke bandje met de tekst “al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld alstublieft”. Eerlijk gezegd voelen wij ons daar heel tevreden over. Wij hopen u ook!