Waarom wij zo graag regelmatig contact met u willen hebben

door | nov 26, 2020 | Particulier

Wij streven een langjarige relaties na met de klanten van ons kantoor. Daarbij zijn wij regelmatig in contact met elkaar. Waarom? Dat leggen wij u in dit artikel graag uit.

Wij zijn úw belangenbehartiger op het gebied van financiële diensten

Ons kantoor is onafhankelijk. Dit betekent dat wij vrij zijn in de adviezen die wij aan onze klanten geven. Wij zijn dus niet verplicht om een bepaalde verzekeraar of bank te adviseren. Ook als er eens een meningsverschil ontstaat met een bank of verzekeraar, zijn wij er voor u om uw belangen zo goed mogelijk te behartigen bij deze instellingen.

Kent u dat volle schuurtje of die volle zolder?

U kent dat vast wel. Zo’n schuurtje of rommelzolder waar u alle dingen neerzet, die u nu even niet meer nodig hebt. En dat gaat prima, totdat ie vol is. Dan komt er een moment waarop u denkt, nu ga ik ‘m opruimen. Dingen die u niet meer gebruikt, gooit u weg. U vindt zaken terug die u al een tijdje kwijt was. En daarna staat alles weer mooi op z’n plaats. U kunt alles weer vinden en kunt overal bij. Dat geeft u een voldaan en letterlijk opgeruimd gevoel. Maar een jaar later? Precies, dan kunt u weer opnieuw beginnen. 

Wij ruimen ook op

Als wij voor het eerst met een relatie om tafel gaan zitten, treffen wij ook vaak een situatie aan waarbij “niet alles op orde is”. Bepaalde risico’s zijn niet verzekerd, andere risico’s zijn dubbel verzekerd. Er wordt onvoldoende gebruik gemaakt van bestaande fiscale regelingen en her en der is de premie veel te hoog. Net zoals u bij dat schuurtje of die zolder die langzaam maar zeker steeds voller is geworden, gaan we opruimen. En als wij klaar zijn, klopt alles weer.

Wat kan er gebeuren wanneer wij weer weg zijn?

Als wij ons werk afgerond hebben, begint er eigenlijk direct een boeiend proces. Alles wat we zo netjes voor elkaar hebben gebracht gaat in de loop van de tijd weer minder goed aansluiten. We geven een aantal voorbeelden waarmee wij dagelijks te maken hebben.

  • De pensioenregeling bij uw werkgever wordt aangepast;
  • Eén van uw kinderen gaat voor studie op kamers wonen;
  • U schaft duurdere spullen in de woning aan;
  • Er wordt in de markt een nieuwe verzekering geïntroduceerd, met een veel gunstigere premie of voorwaarden dan de verzekering die u op dit moment bezit;
  • Uw auto wordt een jaartje ouder. Is het nu wel of niet raadzaam om de verzekeringsvorm aan te passen?

En zo zijn er nog talloze zaken die zich in vrijwel elk gezin in de loop van de tijd voordoen en invloed hebben op het pakket financiële diensten. Om die reden willen wij graag regelmatig contact houden met u. Simpelweg om ervoor te zorgen dat alle financiële diensten waarvoor wij uw adviseur zijn, weer aansluiten bij uw inmiddels gewijzigde situatie. 

Totaalbeeld en samenwerken

Het best kunnen wij u van dienst zijn indien wij een totaalbeeld hebben van alle financiële diensten zoals u die heeft afgesloten. Wij kunnen dan goed beoordelen of die diensten naadloos op elkaar aansluiten. Of, wat natuurlijk niet de bedoeling is, dat er toch een gat zit tussen de dekking van bijvoorbeeld de ene verzekering en de andere verzekering.

Ook is het belangrijk dat u ons informeert als u binnen uw financiële producten zelf aanpassingen doorvoert. Banken maken het vaak heel gemakkelijk om bijvoorbeeld rechtstreeks een deel van de hypotheeklening af te lossen. Soms leidt een vrijwillige aflossing ertoe, dat u recht heeft op verlaging van de hypotheekrente. De ene bank doet dat dan automatisch. Bij de andere bank moet u daar nadrukkelijk om vragen. Maar als u niet weet dat u recht heeft op een korting op de rente, dan stelt u die vraag ook niet. Dat doen wij wel. Maar alleen als wij weten dat u een extra aflossing heeft gedaan of gaat doen.

U begrijpt het, daarom spreken wij u graag regelmatig!